Hasslovs Hembygdsforening

Sommaren 2016 spelas folklustspelet Sviskon och besvär på Hasslövs hembygdsgård, som är en lanthandel vid Hallandsås skugga.

Sviskon och besvär utspelar sig vid en lanthandel för 100 år sedan. Den drivs av de ogifta och till åren komna systrarna Göta och Ada. Göta styr sin omgivning med en järnhand. En dag kommer kreatursdrängen Niklas ner från Hallandsås för att proviantera,
sedan blir ingenting sig likt på lanthandeln – tack vare en tunna med gamla sviskon!

Välkomna till en föreställning på två timmar inkl. paus med sång, musik och dans av en ca 30 personer stor ensemble från 6 år till 86 år!

Regi: Laila Adéle. Manus: Kerstin Hultin.

Arr. Hasslövs hembygdsförening i samarbete med SV Vuxenskolan och Hasslövs samhällsförening med stöd av Hasslövs Byalag, Hasslövs Bygdegårdsförening och Hallands Bildningsförbund.

Föreställningar

Premiär: Ons 27 juli 2016
Föreställningar: fre 29/7, lör 30/7, sön 31/7, ons 3/8, fre 5/8, lör 6/8, sön 7/8.

Föreställningstider kvällstid, även dagtid helgdagar.

Biljetter

Biljettsläpp: 5/5 2016. Biljetter, se ticketmaster (ticnet):

De flesta frågor kring arrangemanget finns besvarade på denna hemsida. Har du fler frågor kontakta Hasslövs hembygdsförening Sylvi Gustavsson, Hasslövs hembygdsförening tel. 0430-26 225.

Varmt välkomna till en pjäs vi sent ska glömma!